184 / Až přišel Kocour (fest) a Klusák

06.09.2021

Do kina už občas zajdu, chystám se i na něco do divadla, ale dlouho mi palčivě chyběl zážitek z živého hraní muzikantů. 

Jako na zavolanou mě v sobotu pozval majitel nahrávacího studia, producent a hudebník Zdenek Barták, na již pátý ročník multižánrového minifestiválku Kocourfest, který pořádá na Dvorečku vysočanské restaurace U kocoura. Snad proto, že jsem byl vyhládlý, se mi všichni vystupující moc líbili. 

A doplnil jsem si vzdělání prvním setkáním s pozoruhodnými zpěvačkami Monikou SONK, Eliškou Ptáčkovou-Walsh či s vokálním souborem X-tet, který mě upoutal suverénním podáním spirituálů, ale též Civilizace od V+W. A nepíšu to jen proto, že "tety" Lenka, Eva, Vendula a Viktorie, plus pánové Petr a Štěpán pocházejí z Jindřichova Hradce a my, krajani, si musíme pomáhat. 

Netušil jsem, že mi začíná volná okružní pouť s názvem Kontrola mých talentovaných oveček. Na Kocourfestu jsem totiž po delší době opět slyšel Jana Řepku, jehož mimořádné písničkářství jsem přivítal před čtyřmi roky v Lidových novinách. Honza mašíruje dál, přešel k výtečným vlastním verzím Dylanových písní a také zhudebněným veršům Karla Havlíčka Borovského. 1. října hraje v břevnovském Kaštanů, však se přijďte přesvědčit sami. 

V neděli jsem pokračoval na vernisáž snových obrazů kamaráda literáta Jana Kameníčka do kavárny Činoherního klubu a přiznám se, že když se ptal, kdo by mu tam měl zahrát, sobecky jsem dohodil jiného mého dávného favorita, všeumělkyni Milli Janatkovou, kterou jsem na poslechovkách obehrával horem dolem, když už si jí natvrdlí redaktoři v rádiích bohužel moc nevšímají. Potěšeně jsem kvitoval, že Milli (totiž vlastním jménem Milada, jak mi teprve prozradila) je stále neobyčejně nápaditá a tvořivá a její kouzla s hlasovými smyčkami se jen tak neomrzí. 

A závěrem aktuální úkrok do bahna, aniž bych se odchýlil od dnešního tématu. Cítím jako povinnost zastat se režiséra Víta Klusáka (jako by to důkladně neučinil sám na Facebooku) v cause Babiš junior proti útokům nul, které zpochybňují jeho profesní um. Vítovo dílo sleduji od počátku a snímky Český sen a V síti dostatečně prokázal své schopnosti. 

Ano, točí o manipulaci, ale nemanipuluje! To by pak byl každý režisér manipulátor, když hýbe s herci ve filmech a v divadle, že? 

Račte si povšimnout, kdo proti jeho konfrontaci syna a otce Babišových nejhnusněji a bez důkazů vystartoval. O tom na Hradě nemá cenu se zmiňovat, může být přitom jen rád, že nikdo neprovětrává jeho vztah k neviditelnému synovi Davidovi z prvního manželství. Dále provařený muž bez totožnosti, proruský troll, tzv. Josef Havránek na blogu iDnes, jakýsi spratek též bez minulosti, Tomáš Vyoral, nezištný to spolupracovník Protiproudu a Parlamentních listů a vrcholný lhář, bývalý předseda komunistů a filmař Jiří Svoboda. 

Když už ironizují náhodné setkání Klusáka a mladého Babiše a vidí v tom paranoidně předvolební úklad TOP 09, a jiní se naivně domnívají, že celá záležitost nažene ANO voliče (jasně, proto, že se připomnělo, jak bývalý estébák a komouš nechal potomka unést na Krym zlodějem aut Protopopovem, jehož žena Dita v Babišově žoldu v Národní radě pro duševní zdraví vyráběla falešné posudky?), tak i slet těchto hyen nebude náhodný. 

Vítejte v nenáhodném světě, v němž trenér fotbalové reprezentace Šilhavý praví, že musíme být proti Belgičanům důrazní a aktivní a oni nám nakonec nedůrazně dají jen tři góly.

J. R. 6. 9. 2021